Uzdevumi bērna fiziskajai un prāta attīstībai

Jaunumi

Uzdevumi bērna fiziskajai un prāta attīstībai

Bērna attīstības veicināšanai var izmantot jebko, kas ir mums apkārt. Attīstoša var būt spēlēšanās smiltīs vai zāles stiebru satveršana, plēšana. Arī savu spēļmantu sakārtošana plauktā vai spēļu klucīšu salikšana mantu kastē. 

Dažādas spēles un uzdevumi veicina runas attīstību, pirkstu veiklību, prāta un iztēles attīstību, iedziļināšanos savās sajūtās, dzirdes attīstību, koncentrēšanās spējas un daudzas citas maņas. Tas atkarīgs no konkrētās didaktiskās spēles vai uzdevuma, ar ko bērns nodarbojas. Lai spētu sekot līdzi bērna maņu attīstībai, apskati dažas spēles dažādām maņām.

Pirmā spēle koncentrēšanās spējas attīstībai un pirkstu veiklībai:
Nepieciešami būs daži tualetes papīra rullīši, saldējuma kociņi un kāda krāsa, ar ko rullīšus un kociņus nokrāsot. Katru rullīti nokrāso citā krāsā. Saldējuma kociņus krāso, piemēram, piecus dzeltenā krāsā, astoņus zilā krāsā utml. Uz katra krāsu rullīša uzraksta ciparu, cik attiecīgās krāsas kociņiem tas paredzēts. Bērns veic uzdevumu, katrā rullītī liekot attiecīgās krāsas kociņus tik daudz, cik uz rullīša norādīts.

Otrā spēle taustes un sajūtu attīstībai:
Būs nepieciešams papīra rullis vai vienkārši kopā salīmētas A5 izmēra lapas, pirkstiņkrāsas vai krāsas, kas speciāli piemērotas bērniem. Krāsu lej spainī vai kādā lielākā bļodā, kurā var iemērkt pēdu. Bērna uzdevums: iemērcot pēdas krāsā, staigāt pa izklāto papīru, izveidojot kādu formu vai vienkāršu zīmējumu, piemēram, apli, kvadrātu, puķi utml. Šim uzdevumam un taustes attīstībai var izmantot arī burbuļplēvi, kuru uzvelk bērnam kājās, ar to mērc pēdas krāsā un veido zīmējumus uz lapas.

Trešā spēle pirkstu veiklībai, dzirdes attīstībai un koncentrēšanās spējai:
Nepieciešama aiztaisāma pudele, makaroni vai zirņi. Bērna uzdevums ir piepildīt pudeli ar makaroniem vai zirņiem līdz atzīmētajai līnijai. Kad tā piepildīta, pudeli aizskrūvē un izmanto kā mūzikas instrumentu klausīšanās spēlē. Audzinātājs skaita vārdus “Uzmanību, gatavību, aiziet!”, pēc kuriem bērns sāk sist ritmu ar savu izveidoto mūzikas instrumentu. Taču audzinātāja uzdevums ir pētīt, vai bērns ieklausās vārdos, nākamajā reizē saucot, piemēram, “Uzmanību, gatavību, lidmašīna!”, pēc kuriem bērna uzdevums ir neuzsākt ritma sišanu.

Saistītie raksti